när Toy

När Toy är 19 då är jag 18... Då är mitt sista ponnyår och JA jag ska gå över till storhäst och har en redan som väntar på mig MEN jag tänker ALDRIG sälja Toy! Det känns liksom inte lönt? Sälja en 19 årig valack kan få max 10 tusen för honom i det läget. Nej Toy stannar med mig! Och när han fyller 19 eller 18 så ska han få trappa ner på tävlandet. Jojje var fyllde 17 år när han stod hos mig. Jag kände att hans ben inte var gjorda för att gå och tävla hela tiden! Så efter den sommaren så bestämde jag att han skulle få ta det lugnare med tävlingar. Jag tycker själv att jag gör rätt för man kan inte alltid märka på hästen om den har ont! Det kan komma plötsligt.
Sen när jag flyttar hemifrån ut på min kära hästgård så SKA jag ha Jojje och Toy som mina små pensionärer!
på sötnosens födelsedag 09.

Kommentarer

Kom ihåg att all reklam/spam tas bort omedelbart! Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0