Toy

Tänkte att jag kunde skriva lite om hur jag tycker Toy är att rida, eftersom jag inte ridit honom supermycket så kan jag inte skriva superdetaljerat men lite text blir det iaf om jag känner mig själv rätt. Detta är då vad jag tycker!

Han är cool, stressar inte upp sig för något onödigt utan han tar allt på sitt lugna sätt. Han är inte speciellt pigg utan rätt seg och han behöver mycket ben fast man får inte sitta och trycka med skänklen hela tiden för då blir han ännu segare! Han är jobbig att rida loss och jag har helt aldrig lyckats rida loss honom så han blir helt lösgjord, mjuk och lätt för hjälperna. Han kan ibland lägga sig i handen när han inte vill jobba mer och då är han svår att få upp i formen till dendär uppförsbacken jag vill ha hästarna. Han är lätt att sitta på i alla gångarter om man inte spänner sig och slappnar av. Hans galopp är enligt mig hans starkaste gångart för den är väldigt reglerbar. Han har lätt för att samla men han har lite svårare att länga för då pinnar han helst bara på snabbare ist för att länga ut steget.

Han är inte svår att rida men jag tycker det är lättare att rida pigga och heta hästar för jag är van vid det. Han är bara lite klurigare att lista ut hur man ska rida för han kan vara så olika på olika dagar, sen så för mig som då inte är van vid lite segare hästar blir det ett helt annat tänk och det blir svårt att tänka om helt.

Jag & Toy

Kommentarer
Postat av: Gotlänning

fiin blogg ! allt bra ? :)

2011-07-28 @ 22:54:09
URL: http://www.gotlandsryttaren.blogspot.com

Kom ihåg att all reklam/spam tas bort omedelbart! Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0