Mitt tävlingsår 2010

2010 var jag bara på tävlingar med Toy. Vi köpte honom 6 mars och var ute på våran första klubbis 2 april. Gick ganska bra.
60 cm: ett stopp xd jag drev liksom inte på ^^
70 cm: felfria.


Sen tog vi oss ut på Skol-Dm i dressyr. Kommer inte ihåg datumet och har inga bilder. Men det gick okej iallafall. Han var rädd för en hel långsida -_-' men fick 58,?? % ganska nöjd.
13 Maj var det dags för andra klubbhoppningen!
70: felfri
80: Tvåa
Minns att jag inte hann hoppa fram till 80 och var jättenöjd för han hoppade super :)

Efter detta bestämde vi oss för att starta en lokal. Så den 30 maj så debuterade vi.
Allt var extremt farligt men han skötte sig endån galant!
80: 8 fel.. Ett stopp och en rivning läskigt hinder SISTA MED jäkal ¤%¤¤W% ^^
90 debut: 4 fel SISTA HINDRET IGEN! aja hem och träna allt mer.

12 Juni åkte vi till torestorp och hoppade 90/90
första 90: 0-0 kom på 11 av 18 så haha godkänt iaf.
andra 90: la jag honom taskigt mot en oxer så han hann inte riktigt med det lyftet så ett pet.

23 Juni var det dags för Uddens superhelg.. Hoppade bara en Lc för det pissregnade! Snabbt gick det inte men det räckte till en 3dje plats ^^

Juli var det inga tävlingar utan då var vi mest ute och busade :d!
Sen 21 Augusti var det första Div 2 tävlingen. Guud vad jag var lycklig då! Toy hoppade som aldrig förr! Inga bilder utan får länka filmen.
90 enskilt: 2a blev nerpetad med ett par sekunder..
90 lag: Nolla både grund och omhoppning vilket gav laget en seger :')



Veckan efter var det dags igen. Torestorp 90/90.
Första 90: 8 fel riktigt teknisk bana... Men han snubblade efter sista i grunden så jag glömde banan och fick lägga en volt sen kom jag mot hindret och felbedömde avståndet så han fick med sig bak bommen.. men det gav endån en 3 plats. sjuukt missöjd...
Andra 90: Taskig sväng mot ett räcke. sjukt konstigt vinklat med :S aja 4 fel på sista i grunden...
Inga bilder-inga filmer

18 september Eriksmåla Div 2 (inte uttagen i lag) redigt pissväder^^ Hoppade bara en 90. Men det var riktigt svårt xd Lååång omhoppning... Felfri kom 7a av 5 placerade...
Inga bilder dock film

Veckan efter var det klubbdressyr.. ställde mest upp för att testa honom xd. Lc:1 54,07%...
Han var galet spänd och gick nästan bara på bogarna... Helt okej iaf.
1 Oktober åkte vi till udden på klubbhoppning.
90 2 faser: 2a fin runda mer grund tempo behövs..
100 clear round: 0a han var jättefin!
Film finns på min youtube kanal xd orkar inte länka fler ^^

Årets näst sista tävling gick på Kalmar hästsport klubb. Sista Div 2 omg Udden ledde redan då men blev tyvärr ner petade med 0,5 poäng.. Lite surt men ingen i laget var riktigt i form!
90 (förklass): 2a blev ner petad av sara carlsson xd men han var riktigt fin!
95(lagklass): Hoppade fel hinder(uteslutning) Dock tycker jag att det är ganska taskigt att ställa två likadana hinder brevid varandra... Toy var Nolla men jag var ute ;) haha alltså var han superfin!

Årets sista Tävling blev Hemmaplan Annas häst shop cup.
90: Riktigt fin kunde haft bättre grundtempo men kom preciiiis utanför placering när stilpoängen las ihop...
95: Missbedömde avståndet så det blev ett fel men det tar jag på mig!


Har 10 rosetter från 2010 ska försöka få 11 2011 :D haha

Kommentarer
Postat av: warnmark -hästar & fotografering

Sv; Eftersom att man kan stänga den övre luckan så är det ingen risk att hon blir förkyld och hon är alltid varm under täcket. Det är större chans att dem blir förkylda när de står inne i fuktiga, varma stall och sen kommer ut i kylan ;)

2011-01-07 @ 20:27:19
URL: http://warnmark.blogg.se/
Postat av: amandawilhelmsson

bra blogg! :)

rolig att läsa, brukar se dig på en del tävlingar. :)

2011-01-09 @ 15:49:45
URL: http://amandawilhelmsson.blogg.se/

Kom ihåg att all reklam/spam tas bort omedelbart! Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0