hur det gick till när vi köpte Toy.

Vi var igentligen bara ute efter att hitta en ponny som jag skulle kunna hyra igen. Men så sa mamma att jag kunde få en ponny för max 40 tusen. Meljade på ganska många men jag tittade bara på annonser med bilder! Så ringde mamma mig en kväll när jag var hos pappa och  bad mej kolla på denna annonsen! Sagt och gjort så gjorde jag det och skrev ihop ett långt mejl till Sabina. Vi mejlade ganska mycket innan vi slog fast vid vilket datum som vi skulle komma och provrida! 21 Februari 2010 åkte vi till Norrhult (nästan vid Vetlanda) för att prova Toy. Jag sov hela vägen men väl framme möttes vi av två vita luddiga ponnyer! Den ena var Toy och den andra var Vicky. Men det måste ha varit något med Toys söta lilla blick som sa " ta hem mig jag är söt :)". Han har sån gullig liten valp blick hela tiden! Vi stod och pratade innan vi sadlade upp och gick ut mot paddocken. Fast där insåg vi snarast att det inte skulle gå att rida för det var en halv meter snö där ><. Så det blev att skritta på en isig grusväg fram och tillbaka tre gånger innan vi gick tillbaka till stallet. Vi köpte verkligen grisen ur säcken! Men vi tog hem honom på prov from 6 mars 2010 - 6 juni 2010 men innan dess stod jag fast vid mitt beslut att jag inte ville släppa honom! Jag har självklart fortfarade kontakt med Toy gamla ägare Sabina och hon följer bloggen! Det är lite darför jag har den så hon ska kunna följa honom och så hon vet att han har det bra :). Hon brukar komma på tävlingar ibland med eller så kommer hon till stallet :).
Provridningen!
Första dagen hemma (grimman har han kvar idag :D)
Efter första ridpasset. Mamma ledde honom i longerlina och jag satt på xd! Vi skrittade bara 500 meter men han var helt genom svett!

Kommentarer
Postat av: sabina

Du är såå söt! Jag älskar att läsa om vad ni hittar på! Jag är så himla glad att han kom till just dig Alice! DU ÄR BÄST!

2011-02-19 @ 10:54:24

Kom ihåg att all reklam/spam tas bort omedelbart! Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0