Om Toy

Anonym om Regn regn regn..:
härlig pannlugg, kan du inte berätta lite om din ponny om ni har tävlat osv. Eran historia för jag fattar nada! :)

Återskapat ett inlägg om Toy då det var en läsare som ville veta lite mer :)

Toy är en Busig connemara valack som gärna vill ha det som han vill! Alltså är han envis! Men inte dum så utan bara envis! Transporten är en sak som han gärna visar sin envishet i dock vinner han aldrig då jag är mer envis! Han är en ärlig ponny i ridningen och gör alltid sitt bästa! Om han river eller stannar är det inte hans fel utan oftast mitt!
När vi köpte honom hade han stått hos samma ägare i 9 år och samma stall. Hon hade tävlat och tränat dressyr upp till LA. Sabina som hade Toy innan köpte honom när han var 7 år. Då hade han bara varit skogsmulle. När vi provred Toy så skrittade vi bara på en isig väg ett par gånger fram och tillbaka för mer än så gick det inte. Men vi bestämde oss endån för denna lilla luddskallen! Jaa han var super luddig! Vi kom överens om att vi skulle ha honom på prov från mars-juni bara för att komma igång lite och lära känna honom lite. Första månaden var jag så tveksam men endån beslöt vi oss för att behålla honom. Det var bara att bita i det sura äpplet och fortsätta! Första träningen var något man aldrig glömmer! Hahaha en helt omuslkad ponny som nästan aldrig hoppat innan skulle nu hoppa! Waahh , sa nog Toy ungefär xd!


Ser ni på filmen så kommer ni förstå vad jag menar xd!
Allting rullade på och vi fick bättre rutin på hoppningen , dressyren och så fick vi upp konditionen! I maj startade vi första dressyr tävlingen som gick i Lb:2 vilket gick helt okej! Han var rädd för hela vänstra långsidan! Men vi kom runt iallafall! I maj startade vi även våran första lokala ute på gräs! Det gick också helt okej! Han testade mig ganska mycket men tror att det var mest av orutin^^. 

Tränade ännu mer under sommaren på konditionen och på hoppningen. Det gick bara bättre och bättre för varje gång! Vi hade en till tävling i juni som gick sådär. Tror jag fick 8 fel i ena och 4 i andra men kommer inte ihåg xd.
Fick iaf våran första placering i somras på hemmaplan!
En liten 3dje plats i 90 cm! Efter det har det bara rullat på med rosetter och placeringar! Och det har bara kännts bättre och bättre för varje tävling! Toy är en sån ponny som stortsett vemsom kan rida! Dock inte farträdda när man rider ut då han tycker om att dra iväg xd! Men han är en riktig bäbis! 
Jag är så himla glad att vi köpte honom för jag har utbildat honom lite på nytt nästan iaf i hoppningen ^^ Om ni vill se fler filmer finns det på min youtube profil!







Nu ska vi snart Debutera våran första Lokal LB i hoppning :)! Är det något som jag glömt i texten som ni undrar så fråga på!! :D
Har även skapat en egen kategori om Toy så nu ska jag bara föra över alla inlägg dit ^^

Kommentarer
Postat av: Natalie - Country music fan

Vilken läcker blogg du har! :)

och du skriver intressant för övrigt.



Ta hand om dig, kram.

2011-08-20 @ 21:13:52
URL: http://nataliedahlberg.blogg.se/
Postat av: Gotlandsryttare

fiin häst !:) hur äre med dej ? ;D

2011-08-22 @ 17:28:40
URL: http://gotlandsryttareen.blogg.se/
Postat av: Karin

Hur högt har ni hoppat ? :)

2012-01-04 @ 20:33:39

Kom ihåg att all reklam/spam tas bort omedelbart! Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0