Toy 5/3

Hejsan, Majja här och idag fick jag äran att rida Toy för Alice är hos Karina!
Red i paddocken idag för de är superfint väder och ganska varmt. Toy var jobbigare att rida än jag trodde! Mycket att hålla koll på och man var tvungen att vara mjuk men fortfarande bestämd! Red lite skänkelvikningar, mycke volter, lite öppna och massa övergångar. I början gick det sådär för han är verkligen speciellt att rida men när jag anpassade mig och fattade hur jag skulle rida gick det verkligen bra! Han mjuknade och jobbade på bra!! Trampade under sig och slappnade av. Han gick i en fin form mestadels och jag kunde göra mycke tempoväxlingar med honom. En gång tog han fel galopp och då höll jag kvar honom i den så han fick gå i förvänd galopp 4 varv på en volt, de tyckte han var skitjobbigt!
Jag är verkligen nöjd med detta ridpasset för de är andra gången jag rider honom och han är verkligen svår :)
Alice&Toy och Jag&Dattan♥
/Majja :)

Kommentarer
Postat av: Malin

Hej!

Vill du byta blogg annons med mig?

Mejla i så fall till [email protected]

2011-03-06 @ 15:29:06
URL: http://malinottenback.blogg.se/

Kom ihåg att all reklam/spam tas bort omedelbart! Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0